2024-03-13

Kujawsko-Pomorska Teleopieka Etap I

baner

 

  W dniu 8 marca 2024 r. podpisana została Umowa o partnerstwie na rzecz realizacji Projektu „Kujawsko – Pomorska Teleopieka Etap I”, tym samym Gmina Miasta Chełmża przystąpiła do projektu partnerskiego współfinansowanego w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na Wsparcie w Obszarze Rynku Pracy, Edukacji i Włączenia Społecznego, Działanie FEKP.08.24 Usługi Społeczne i Zdrowotne.

  Partnerem wiodącym Projektu jest Województwo Kujawsko - Pomorskie w partnerstwie z 90 partnerami: Wojewódzką Stacją Pogotowia Ratunkowego w Bydgoszczy, Uniwersytetem Mikołaja Kopernika w Toruniu, Fundacją Ekspert-Kujawy a także samorządami gminnymi.

  W ramach Projektu, w oparciu o dotychczasowe doświadczenia, zostanie stworzony system wsparcia dla niesamodzielnych mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego w postaci świadczenia usług społecznych, przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii takich jak teleopieka i telemedycyna.

 

Całkowita wartość projektu: 33 316 302,61 PLN

Kwota dofinansowania EFS: 31 650 487,47 PLN

 

Beneficjent/Realizator:Województwo Kujawsko – Pomorskie/Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu

 

Partnerzy:

  1. Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Bydgoszczy,
  2. Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu,
  3. Fundacja Ekspert-Kujawy z siedzibą w Inowrocławiu,
  4. Miasto Bydgoszcz,
  5. Gmina Miasta Toruń,
  6. Miasto Inowrocław,
  7. Gmina Miasto Włocławek,
  8. Gmina-Miasto Grudziądz,
  9. Gmina Miejska Aleksandrów Kujawski,
  10. Gmina Aleksandrów Kujawski,
  11. Gmina Barcin,
  12. Gmina Białe Błota,
  13. Gmina Bobrowo,
  14. Gmina Miasta Brodnicy,
  15. Gmina Brodnica,
  16. Gmina Brzozie,
  17. Gmina Cekcyn,
  18. Gmina Miasto Chełmno,
  19. Gmina Chełmno,
  20. Gmina Miasta Chełmża,
  21. Gmina Chełmża,
  22. Gmina Choceń,
  23. Gmina Czernikowo,
  24. Gmina Dąbrowa Biskupia,
  25. Gmina Dabrowa Chełmińska,
  26. Gmina Dobre,
  27. Gmina Fabianki,
  28. Gmina Gniewkowo,
  29. Gmina Grudziądz,
  30. Gmina Inowrocław,
  31. Gmina Izbica Kujawska,
  32. Miasto i Gmina Jabłonowo Pomorskie,
  33. Gmina i Miasto Janikowo,
  34. Gmina Janowiec Wielkopolski,
  35. Gmina Kcynia,
  36. Gmina Kijewo Królewskie,
  37. Gmina Kikół,
  38. Gmina Koronowo,
  39. Gmina Kowalewo Pomorskie,
  40. Gmina Kruszwica,
  41. Gmina Książki,
  42. Gmina Lipno,
  43. Gmina Lisewo,
  44. Gmina Lubanie,
  45. Gmina Lubicz,
  46. Gmina Lubiewo,
  47. Gmina Łubianka,
  48. Gmina Łysomice,
  49. Gmina Mogilno,
  50. Gmina Mrocza,
  51. Gmina Nakło nad Notecią,
  52. Gmina Miejska Nieszawa,
  53. Gmina Nowa Wieś Wielka,
  54. Gmina Nowe,
  55. Gmina Obrowo,
  56. Gmina Osiek,
  57. Gmina Osielsko,
  58. Gmina Osięciny,
  59. Gmina Pakość,
  60. Gmina Papowo Biskupie,
  61. Miasto i Gmina Piotrków Kujawski,
  62. Gmina Płużnica,
  63. Gmina Raciążek,
  64. Gmina Rogowo (pow. rypiński),
  65. Gmina Rogowo (pow. żniński),
  66. Gmina Ryńsk,
  67. Gmina Miasta Rypin,
  68. Gmina Rypin,
  69. Gmina Sadki,
  70. Gmina Sępólno Krajeńskie,
  71. Gmina Sicienko,
  72. Gmina Solec Kujawski,
  73. Gmina Stolno,
  74. Gmina Strzelno,
  75. Gmina Szubin,
  76. Gmina Śliwice,
  77. Gmina Świecie nad Osą,
  78. Gmina Świekatowo,
  79. Gmina Tłuchowo,
  80. Gmina Tuchola,
  81. Gmina Unisław,
  82. Gmina Waganiec,
  83. Gmina Miasto Wąbrzeźno,
  84. Gmina Wielgie,
  85. Gmina Wielka Nieszawka,
  86. Gmina Więcbork,
  87. Gmina Zbiczno,
  88. Gmina Zbójno,
  89. Gmina Zławieś Wielka,
  90. Gmina Złotniki Kujawskie.

 

Projekt współfinansowany z Programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 Priorytetu FEKP.08 Fundusze Europejskie na Wsparcie w Obszarze Rynku Pracy, Edukacji i Włączenia Społecznego, Działanie FEKP.08.24 Usługi Społeczne i Zdrowotne.

Okres realizacji projektu:01.01.2024 – 31.12.2026

Całkowita wartość projektu: 33 316 302,61 PLN

Wartość wkładu z UE: 28 318 857,21 PLN

Grupa docelowa:mieszkańcy województwa kujawsko – pomorskiego potrzebujący wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (w tym z powodu wieku, stanu zdrowia, niepełnosprawności) i  ich otoczenie, nie przebywający w opiece instytucjonalnej.

 

Działania projektowe:

  1. Usługi społeczne świadczone w środowisku lokalnym.
  2. Świadczenie usług w obszarze teleopieki.
  3. Świadczenie usług w obszarze telemedycyny.

 

Rezultaty:

  • 1846 - liczba osób objętych usługami społecznymi w postaci pomocy sąsiedzkiej,
  • 3500 –liczba osóbobjęta usługami teleopieki,
  • 300 – liczba osób objęta usługami zdrowotnymi,
  • 1000 – liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem.

Cel projektu:zwiększenie dostępu do usług społecznych i zdrowotnych świadczonych w środowisku lokalnym w postaci pomocy sąsiedzkiej przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii takich jak teleopieka dla osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,  mieszkających na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

 

Efekty:

  • wzrost poczucia bezpieczeństwa uczestników, a co za tym idzie, podniesienie poziomu samodzielności podopiecznych,
  • zmniejszenie liczby osób kierowanych do placówek opieki stacjonarnej (zgodnie z polityką deinstytucjonalizacji),
  • integracja środowiska lokalnego,
  • zaspokajanie potrzeb czynności dnia codziennego Uczestników wymagających pomocy i wsparcia,
  • działania podejmowane w zakresie profilaktyki zdrowotnej osób starszych pozwolą na szybkie wykrycie postępujących chorób typu Alzheimer, choroba Parkinsona czy choroby serca.

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..